Uticaj izbijanja koronavirusa na tekuće poslovanje i pripremu finansijskih izvještaja za 2019. godinu

U skladu s podsjetnikom Odbora za međunarodne računovodstvene standarde (u nastavku „IASB“) objavljenim dana 04. marta 2020. godine, tokom pripreme finansijskih izvještaja za godinu koja je završila 31. decembra 2019. godine subjekti koji pripremaju finansijske izvještaje na dan 31. decembra 2019. godine dužni su u skladu s postojećim Međunarodnim standardima finansijskog izvještavanja (u nastavku „MSFI-evima“) razmotriti utjecaje izbijanja epidemije koronavirusa na tekuće poslovanje i procijeniti utjecaj na finansijske izvještaje ili pružiti dodatna objavljivanja utjecaja utvrđenih posebno za sljedeća pitanja:

  • događaji nakon izvještajnog razdoblja;
  • going concern;
  • mjerenje fer vrijednosti;
  • očekivana procjena kreditnog gubitka;
  • umanjenje vrijednosti imovine;
  • ostali zahtjevi za objavljivanjem finansijskih izvještaja;
  • ostale računovodstvene procjene.

Nacionalna stručna tijela za računovodstvo zemalja EU su u svojim jurisdikacijama propisali minimalni nivo objava koji se zahtijeva kao rezultat izbijanja globalne epidemije, a koje su lokalni subjekti dužni razmotriti i objaviti, odnosno izvršiti potrebne usklade finansijskih izvještaja, ako je primjenjivo u skladu sa MRS 10, događaji nakon datuma finansijskih izvještaja.

U nastavku su navedeni ključni faktori koje subjekti trebaju razmotriti prije izdavanja finansijskih izvještaja za godinu koja završava na dan 31. decembra 2019. godine. Navedeni nivo objava vrijedi i za subjekte koji pripremaju finansijske izvještaje po punim MSFI-evima, kao i za subjekte koji pripremaju finansijske izvještaje po MSFI-evima za mala i srednja preduzeća.

Pri procjeni faktora koji utiču na finansijske izvještaje subjekti trebaju obratiti pažnju na sljedeće činjenice:

  • ključni/značajni kupci neće moći platiti dospjela potraživanja iskazana na dan 31. decembra 2019. godine;
  • nadoknadivi iznos nekretnina, postrojenja i opreme, uključujući nematerijalnu imovinu, je umanjen zbog smanjene sposobnosti subjekta da stvara novčane tokove ili zbog pada cijena na tržištu;
  • zbog izbijanja epidemije procjenjuje se da će buduće poslovanje biti obustavljeno, a primjena principa nastavka poslovanja nije prikladna;
  • kao rezultat epidemije, postojeći ugovori na dan 31. decembra 2019. godine o pružanju usluga ili isporuci dobara neće biti dovršeni, a subjekt procjenjuje gubitke kao rezultat započinjanja provedbe tih ugovora.

Pri procjeni faktora koji utiču na dodatna objavljivanja u finansijskim izvještajima treba imati na umu sljedeće:

  • očekivani budući obim prodaje će se smanjiti,
  • ulazne cijene dobara i usluga će rasti,
  • provedba tekućih ili budućih ulaganja je upitna,
  • budući poslovni planovi značajno su izmjenjeni i subjekt sa razumnom izvjesnosti može procjeniti da će buduće poslovanje trpiti značajne gubitke,
  • subjekt je primoran promijeniti politike lanca nabavke,
  • subjekt očekuje probleme s otplatom sadašnjih ili budućih zajmova,
  • subjekt očekuje značajno smanjenu sposobnost da plaća dospjela dugovanja kao i značajnu manju sposobnost da naplati buduća potraživanja i odnosno sposobnost generiranja budućih novčanih tokova je očekivano niže u odnosu na prethodne periode.

Dodatne objave se tretiraju kao događaji nakon datuma finansijskog izvještavanja.

 

Napomena:

Objava je rađena u saradnji sa našim poslovnim partnerom MERFI d.o.o. Sarajevo.

 

Kontakt:

Sanjin Pita, LL.M., ADIT                             

spita@pta.ba

Adnan Mataradžija, ovlašteni revizor

a.mataradžija@merfi.ba

Zakon o visini zatezne kamatne stope FBiHIzmjene i dopune Pravilnika o primjeni odredbi Zakona o porezu na imovinu, nasljeđe i poklon u Tuzlanskom kantonu
Imate pitanja?

KONTAKTIRAJTE NAS

Imate dilema kako tretirati određenu transakciju ili Vam je potreban finansijski, poreski ili pravni savjet?





PTA d.o.o. Sarajevo
Branilaca Šipa 6A,
71000 Sarajevo
Bosna i Herzegovina
+387 (33) 20 20 63
info@pta.ba

© PTA Sva prava zadržana 2019