Uputstvo o uslovima i načinu sticanja statusa ovlaštenog izvoznika

Ovim poreznim novostima želimo skrenuti pažnju na „Uputstvo o uslovima i načinu sticanja statusa ovlaštenog izvoznika“ koje je objavljeno u „Službenom glasniku BiH“  broj 73/19 od 01.11.2019. godine.

Ovim Uputstvom se detaljnije propisuju način i uslovi za sticanje statusa ovlaštenog izvoznika: podnošenje zahtjeva, prijem zahtjeva, provjera kod podnosioca zahtjeva, provjera poznavanja pravila o porijeklu robe, izdavanje odobrenja, korištenje carinskog ovlaštenja, vođenje evidencije, čuvanje dokumentacije, kontrola ovlaštenog izvoznika, izmjene i dopune odobrenja i ukidanje odobrenja.

U nastavku dajemo sažetak sadržaja Uputstva:

Ovlašteni izvoznik je onaj izvoznik kojem Uprava za indirektno oporezivanje izda odobrenje i dodijeli broj carinskog ovlaštenja za primjenu pojednostavljenog postupka dokazivanja porijekla robe.

Da bi izvoznik dobio status ovlaštenog izvoznika, podnosi „Zahtjev za izdavanje odobrenja za sticanje statusa ovlaštenog izvoznika“ Sektoru za carine – Odsjek za tarifu, vrijednost i porijeklo.

Pregled dokumentacije i provjeru vrši Sektor za carine – Odsjek za tarifu, vrijednost i porijeklo, dok Sektor za poslovne usluge vrši provjeru eventualnog neizmirenog duga po osnovu indirektnih poreza.

Komisija dalje vrši provjeru datih informacija kod podnosioca zahtjeva, te ukoliko je to potrebno komisija može zahtijevati dopunu dokumentacije radi utvrđivanja činjenica koje imaju značaj za izdavanje odobrenja.

Komisija će, također, obaviti provjeru znanja odgovornog lica predloženog od strane podnosioca zahtjeva iz oblasti porijekla robe koja se sastoji od pismene i usmene provjere.

Sektor za carine izdaje odobrenje o sticanju statusa ovlaštenog izvoznika, ukoliko su ispunjeni svi propisani uslovi, u roku od 60 dana od dana prijema kompletnog zahtjeva. Odobrenje se izdaje na neodređeno vrijeme i primjenjuje se od dana navedenog u Odobrenju, a važi sve dok imalac Odobrenja ispunjava propisane uvjete.

Odobrenje se može osim primarnog načina korištenja koristiti i za potvrđivanje porijekla robe iz drugih zemalja. Obavezno je voditi evidenciju izdatih izjava o porijeklu robe.

Ovlašteni izvoznih dužan je 3 godine čuvati dokumentaciju koja je direktno povezana sa izjavom o porijeklu i samim postupkom utvrđivanja porijekla robe.

Sektor za carine vrši kontrolu ovlaštenog izvoznika, a kontrola se mora obaviti 6 mjeseci od dana izdavanja Odobrenja.

Izmjene ili dopune podataka navedenih u Odobrenju, vrše se podnošenjem pisanog zahtjeva Sektoru za carine – Odsjek za tarifu, vrijednost i porijeklo, uz priloženu relevantnu dokumentaciju i plaćanje propisane administrativne takse.

Sektor za carine može donijeti Rješenje o ukidanju Odobrenja ukoliko utvrdi da ovlašteni izvoznik ne ispunjava prvobitne uslove ili iste zloupotrebi.

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objave u “Službenom glasniku BiH”, tj. od 09.11.2019. godine. Za uvid u navedeno Uputstvo molimo kliknuti na sljedeći link: Uputstvo-o-uslovima-i-načinu-sticanja-statusa-ovlaštenog-izvoznika

 

Napomena:

Objava je rađena u saradnji sa našim poslovnim partnerom MERFI d.o.o. Sarajevo.

 

Kontakt:

Sanjin Pita, LL.M., ADIT                             

spita@pta.ba

Adnan Mataradžija, ovlašteni revizor

a.mataradžija@merfi.ba

Primjena Zakona o deviznom poslovanjuIzmjene Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dobit
Imate pitanja?

KONTAKTIRAJTE NAS

Imate dilema kako tretirati određenu transakciju ili Vam je potreban finansijski, poreski ili pravni savjet?





PTA d.o.o. Sarajevo
Branilaca Šipa 6A,
71000 Sarajevo
Bosna i Herzegovina
+387 (33) 20 20 63
info@pta.ba

© PTA Sva prava zadržana 2019